Hoe snel gaat de tijd en hoe hebben de mensen zich inmiddels aangepast aan het nieuwe Nu en de 1,5 meter regel? Het lijkt er op dat veel mensen er nu zodanig aan gewend zijn dat ze hun leven weer grotendeels hebben opgepakt en voor dingen die niet meer op de oude manier kunnen is een oplossing gevonden of maakt het geen onderdeel meer uit van hun leven. Dit zien wij goed terug in het aantal klanten en spelers dat we hier nog mogen verwelkomen.
Wij doen er echt alles aan om onze activiteiten goed en volgens de regels te organiseren maar we horen steeds vaker dat spelers liever naar andere winkels gaan. Winkels die zich niet aan de regels houden en waar men dus wel zonder restricties kan spelen. Blijkbaar zijn veiligheid en zich houden aan de regels niet belangrijk voor deze spelers. Natuurlijk is dat ieders eigen beslissing maar het is een trieste ontwikkeling voor onze speelruimte, die nu dus als enigste grotendeels leeg staat met alle gevolgen van dien.
De fabrikant van Magic en D&D heeft zich de laatste tijd heel erg geprofileerd als “The Company That Cares”maar in de praktijk is daar helaas niet veel van terecht gekomen. Ik ben overtuigd van hun goede bedoelingen maar ze krijgen het maar niet voor elkaar om hun bedoelingen en beloftes ook na te komen.
Zo waren ze blijkbaar van mening dat een communicatie naar de spelers en winkels over de levering problemen met Jumpstart niet nodig was. Groot was mijn verrassing toen ik vorige week contact op nam met mijn leverancier over de aanstaande levering van Jumpstart, deze zou namelijk op 17 juli beschikbaar moeten zijn. “Heeft WotC ( de fabrikant) jullie dan niet verteld dat dit is uitgesteld, waarschijnlijk tot eind augustus?” Nee dat hebben ze niet gemeld.
Helaas betekend dit dat Jumpstart dus is uitgesteld en dat we op 17 juli geen product in huis hebben om uit te leveren of events mee te gaan doen. Pre-orders blijven natuurlijk gewoon geldig en zodra er iets over deze set te melden is dan zullen we dat zeker doen.
Ook het nieuwe D&D boek Mythic Odysseys of Theros heeft leveringsproblemen en we krijgen maar een klein deel van onze bestelling op tijd binnen. Er is wel een nalevering beloofd tegen het eind van deze maand.
Er zijn helaas nog steeds geen Magic promo’s binnen gekomen, dus ook hier moeten we geduld blijven houden.
Lieve mensen…Blijf komen, blijf kopen en kom weer spelen…we hebben jullie nodig!
Twan